tabung dude

Wednesday, January 23, 2013

basuh botol cara orang dedulu

hye hyeeee.
entri first untuk tahun nie.*ohhh sgtttt lame ta update blog*


so just a short entri nak share petua orang dedulu.
*ewahhhh*


so al-kesahnyaa, tadi aku nak basuh botol minuman aku.
aku tanya laa ummi



aku : ummi ade tak berus yang nak basuh botol susu tuu?

ummi : nak buat ape?

aku : nak basuh 'botol susu' nihaaa. *sambil tunjuk botol air aku yg comel 
tuu*  *okie perasan!*

ummi : tade tapi tuu.pi guna beras.

aku : ehhhh?





yaa guna beras.bukan nasik tauu.beras.alaaa nasik yang belum dimasak lagi tuu.*tauu takkk?* hahaha bajet tatau kan?


sumber : google!



haaa caranya, amek sikit beras tuu, masuk dalam botol awak. then masukkan air dalam botol tuu. pastu ape lagiii.shakeee shakeee shakeee laaa.hahaa goncang laa sesuka ati.siap bole nenari lagiii u. *okie over*

then lepas da siap,agak-agak puas hati buang laaa air ngn beras tadi.then basuh-basuh guna air bersih dannnnn siappp!senangkan?

ummi cakap, orang dedulu tade berus macam kite, so asalnyee gune pasir.bukan pasir yang macam sekarang niie.yang depan umah.pasir dulu bersih.*bak kata ummi* beras tadi kalau tanak buang kumpul,pastu masak.hahaha kalau kau nak laaa.

haaa as simple as that.senangkan?

selamat mencubaaa!





fie : sekarang tengah cuti sem.awal February da start training.  sampai bulan Mei. BULATTTT laaa dok lelame kat umaa. hadoiii. okiebyeeee ;)














0 comments:

Post a Comment

thanx sebab sudi baca post nie..anything to say??just leave your coment here :)
thanks for reading and please come again (n_n)