tabung dude

Thursday, February 10, 2011

bila dah serabut :|

sorie tittle ni kureng manis cikit na dibaca an an..hehehee (:  owh sebenarnya tade pape pon tajok tuu..cuma ada cikit kaitan dengan kejadian semalam yang buat orang berfikir sekejap..

semalam hari RABU 9hb Feb budak engine ada test2 chemistry..disebabkan saya manusia yang sangat "rajin" study an so kelam-kabutlaa jadi nya..mana tak nye da sume mende na 'telan' masa tu tak ke tercekik nanti an..


tebal ta buku die??



dahlaa that day we need to submit our assignment maths yang bapak laa sangat susah..actually assignment tu da siap da malam sebelumnye then yana text and told that our answer were wrong!!perghh sengal laa an sebab orang tengah sibuk2 na study chemistry pastu ade laa pulak masa an to think about the correct answer~

memang ta laa an..aku biar an jep dengan jawapan yang da buat tuu..konon laa an nak redha jep esok!!

hahhaaa konon laa~




so the next day (hari rabu laa maknanya) masa dalam cluss tutorial nina pegi tanya tutor, madam Enera about our answer..haaa memang sah laa an salah!!sume orang dok busy2 correct their answer but not me and wani..kami busy bace chemistry..bila madam Enera cakap 

"okie awak boleh anta assignment sekarang ye..nanti letak atas meja ni saya nak keluar jap.." 

orang ngan wani dah gelabah ayam da!!tanpa buang masa amek kertas Faiz Tb and copy-and-paste!!perghh dasyat an!!


masa sebok2 salin tu aku tanye laa "asal dia buat cmni??asal??"

dorang jawab kat aku
 
"alaa fifi salin jep laa ta yah banyak tanye laa..sekarang bukan ade masa nak pikir2 laa!!"

derr..sengal laa an~

dengan nota chemistry terabor atas meja tuu ngan kertas assignment sume cukuplaa buat meja tu nampak sangat selerak!!

niena cakap "fifi hari nie nampak macam serabut jep??"


owh memang saya tengah serabut pon..see the table laa..macam mana serabut meja tuu camtu laa saya sekarang!!


ta cukup serabut lagi nie sebenarnya~




pastu aien keluar an ayat beliau yang ta boleh bla tuu :


"lucu laa tengok wani ngan fifi nie..first time tengok korang sebok2 na tiru orang!!hahahahaha"


okie2 memang laa an..biaselaa aien orang kalau da serabut memang malas nak pikir daa..buat jep yang mana dann..thanx to tb for your answer..and thanx to amirul mukminin too for teaching me question no.2 bout the impulse and no.3 yang sal boat ntah pape ntah tuu..and creadit to wani yang buat assignment sesama malam tuu!!


then abes tutorial cluss kitorang lepak at bilik depan exam hall..yupss!!time to continue 'telan' all the things sampai padat..hahahaa masa tengah scan2 buku organic chemistry uh ta sangka derr bole lepak sekali ngan tb..hahahaa memang ta pena aku buat laa selama hidup aku nie..sumpah!!


cite nye cenggini~


tb masok pastu terus datang kat meja aku sebab die na soh ajar sal soalan "resonance" tuu..kononlaa aku nie tau sangat an..pastu aku pon ajar laa ape yang patut..pastu aien yang dok sebelah aku masa tu cakap:
"pegilaa amek kerusi dok sini.."


aku pon "............?????"


tb pon pegi laa amek kerusi dok depan meja aku..WHAT THE????


haishh asal mamat nie dok depan aku nie..atte klo nak dok pon cube dok depan aien kee sebab bukan aien ke yang ajak ko??


disebab an masa makin suntuk, lantak kat ko laa weyh..banyak lagi aku nak 'scan' masok otak nie..



note of organic chemistry!!



seriusly mane penah aku study ngan lelaki camtu..yelaa even ramai orang an sebelah aku wani ngan aien tapi cam ta sedap laa an dok camtu..bukan ape sangat pon die study betul2 depan aku 1 meja ngan aku..haishhh tapi yelaa aku an tengah serabut waktu tuu..


next..ammar faris tanye "weyh ape haa yang masok lagi nanti ae??"


aku : semalam pn. siti cakap yang sp orbital tu masok..banyak kene lukis-lukis MENDE-MENDE KEJADAH sume tuu laa!!


ammar : weyh first time kot dengar die cakap kejadah2 tuu..selalunye die cakap mende baik2 jep an..

aku sekali lagi "................"~


cop-cop,perkataan "kejadah" tu ta baik ke??or ganas sebenar nye??aku mane tao word tu ta baik..aku gune pon sebab terikut-ikut sebab selalu dengar orang gune word tu laa..maaf yee korang!!

then, bole pulak an aku dengan gelabahnye pegi beria2 call mas masa tengah study tu..mas yang masa tu lepak kat surau nak mintak tolong die cop an telekung tok aku tok solat zohor nanti..haishh what for?!!gelabah laa minah nie..seriusly aku ingat test kitorang kol2 so nak cop awal-awal laa sebab takot t lambat pulak an..kamu na solat ape afiqah test sebenarnya kol12.30 kot!!


derr serabut punye pasal an..aku pon sekali lagi "..............."


habis test nak pegi solat..masa amek beg na pagi surau tu fail aku nak terjatuh..cepat jep keluar dari mulut aku "owh shit!!"




wani tegur "fifie!!??ape cakap tuh??"


"owh sorie ta sengaja.."
sekali lagi "........................"



ya Allah..kenapalah dengan aku semalam ntah..semua ta betul aku buat..merepek-repek laa..nie sume penangan SERABUT tao!!




nota saya lagi  :)



serius semalam sangat serabut okie!!
acer kira bape kali aku terspeechless??aiyoo..
see..what have i done yesterday~


sorry guys for not being polite..ta sengaja laa weyh..tu laa laen kali jangan bagi saya kelam-kabut dan serabut..kalau ta tu laa jadi nye..mende yang pelik-pelik keluar nye..so mase tu you all can see the other fifi was come out..hahhaha!!


lucu pulak an~






*** *** *** *** ***


so, the conclusion that i want to make here is i dun ever expecting what people think about me..

contohlaa yang ammar cakap "1st dengar die cakap camtu an"
ta sangka pulak kau amek kesah bout the word that i used..see word shows who we are..perkataan yang kita guna tu melambangkan peribadi kita..so thanx to ammar, u make me realize people see what we did..even they are the one who not closed with us..so afiqah watch out your words!!

then yang pasal tb tuu..haishh ntah laa nak cakap ape..fikir2 balek ta an laa aku nak halau die pulak an..biarlaa but after this saya akan lebih berhati-hati so the same things will not going to happen again..hey saya ta anti-lelaki yee..bukan jugak anti-sosial..bukan jugak ta sombong tambah-tambah dengan lelaki..cuma saya ta biasa laa lepak-lepak camni..ta caye??


tak caye sudah..cer tanye bebudak seratas..hahhaa penah pon lepak dengan bebudak library ngan PRS jep laa..pastu start 'agak' rapat ngan boys pon bile da nak abes form5 sebab masa tu orang ramai lepak PS an..pape pon thanx tb sebab ajar kitorang sume sal chemistry sume tuu!!pasnie bole ajar lagi ae..hehheee (:

so sekarang aku kene laa biasa an diri berkomunikasi dan berkawan dengan pakcik-pakcik nie sebab masok u tok degree nanti mana laa tao kene buat projek pape nanti an dengan kaum pakcik-pakcik nie..hehheee kalau ta nanti tak ke terkial-kial an an..hahhaaa

so entri hari nie memang tade pengajaran yang nak dikongsi an..



the end~

assalamualaikum  (:



me :

- esok membe-membe pegi dinner..orang ngan wani nak buat dinner sendirik!!hehehe


- i'm love love love love love~  (n_n)

- rasa sedih bile fikir asasi dah nak abes  :'(



nurul afiqah~













7 comments:

  1. hahaha...lawak kot...

    ReplyDelete
  2. asha : lawak??
    ta caye t satu hai asha try ar buat fifi kelam..kompen kene gelak kuat2 ngan asha..


    **pagi td sy bangun lambat..kelam lagi sekali~sume barang jatuh bawah!!!**

    ReplyDelete
  3. what the?kau tak tnye balik ke kat what the yg dia ckp what the tuh takde sambungan nye ke?Teringin la nak dengar sambunagn what the dia!haha

    ReplyDelete
  4. tape chique..t aku try tye kt die n ak soh die smbung ayat WHAT THE uh..
    hahahaa :)

    ReplyDelete
  5. piqa: lorh, jgn la serabut-serabut okie. kalau serabut jm main basket. ehee~xD

    btw, kalau tgh serabut, jgn keluarkan bad words okie. cntrol urself.

    syg awak..<3

    ReplyDelete
  6. syira : it out of sudden laa..unexpected thing going to happen..hope after this no all that bad word..

    masyaAllah!!

    ReplyDelete
  7. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

thanx sebab sudi baca post nie..anything to say??just leave your coment here :)
thanks for reading and please come again (n_n)